طراحی سایت

پیگیری بار

پیگیری بار

پیگیری بار

با توجه به بروز ابهامات و سوالات مشابه برای مسافران محترم سعی در آن گردیده که محتوای این صفحه در غالب پرسش و پاسخ های متداول بشرح ذیل به نظر مراجعین برسد:

درصورت وجود محتويات باارزش درون جامه دان چه بايد كرد؟

اينگونه اقلام می بايست درون ساک دستی همراه خود به داخل كابين هواپيما حمل گردند همچنين می توان با مراجعه به واحد بار هما و با توجه به ارزش آن بار مورد نظر خود را بيمه نمود.

معيار جبران خسارت جامه دان چيست؟

معیار، تعهدات خطوط هواپیمایی براساس وزن جامه دان و نه میزان ارزش واقعی آن می باشد.

وزن هر بسته/جامه دان قابل تحویل در باجه پذیرش چه میزان می باشد؟

مسافرین گرامی حداکثر وزن هر بسته/ جامه دان قابل پذیرش (صرف نظر از میزان جامه دان رایگان قید شده در بلیت) 23 کیلوگرم می باشد.

درصورت آسيب و يا دستبرد به جامه دان چه بايد كرد؟

در اینصورت پرسنل هما با تشكیل پرونده متناسب با نوع آسیب وارده، شما را جهت تعیین و دریافت غرامت به واحد بیمه حقوقی هما واقع در ادارات مركزی هما- فرودگاه مهرآباد راهنمایی خواهند نمود.

درصورت نرسيدن جامه دان به مقصد چه بايد كرد؟

در اينصورت اطلاعات و مدارک لازم توسط پرسنل واحد امور جامه دان هما از مسافر اخذ و در سيستم مكانيزه پيگيری جامه دان ثبت مي گردد. اين سيستم بصورت بين المللی با تمامی فرودگاه های دنيا مرتبط بوده و شما در هر گوشه ای از جهان قادر به پيگيری آخرين وضعيت جامه دان مفقودی خويش خواهيد بود و به محض پيدا شدن جامه دان، پرسنل واحد مذكور شما را مطلع خواهند ساخت.

نكاتی را كه می بايست هنگام دريافت جامه دان در ايستگاه مقصد مد نظر قرار داد چيست؟

به جهت شباهت بسیاری از جامه دان ها با یكدیگر، از تعلق آنها به خود اطمینان حاصل نمایید. بدین منظور برچسب های روی جامه دان را ملاحظه و آنها را با رسید الصاقی به بلیت خود تطبیق دهید. همچنین درصورتی كه جامه دان شما آسیب دیده، دست برده شده و یا مفقود گردیده باشد، خواهشمند است مراتب را فوراً و قبل از خروج از فرودگاه به واحد امور جامه دان واقع در ترمینال های ورودی اطلاع دهید.

نكاتی را كه می بایست هنگام تحویل جامه دان به كانتر پذیرش مد نظر قرار داد چیست؟

مسافرین محترم می بایست مشخصات خود اعم از نام و نام خانوادگی، تلفن، آدرس و پست الكترونیكی را به زبان انگلیسی نوشته و به جامه دان خود الصاق نمایند. مسافرین همچنین باید توجه داشته باشند كه به ازای تحویل هر جامه دان، یك برچسب رسید جامه دان دریافت نمایند.

درصورت حمل كالاهای شكستنی، چه تدابیری باید لحاظ گردد؟

هنگامی كه به عنوان جامه دان تحویل كانتر پذیرش گردد می بایست دارای بسته بندی مناسب و استاندارد باشد. در غیر این صورت شركت هواپیمایی هیچگونه مسئولیتی درخصوص آسیب بسته بعهده نخواهد داشت. اما چنانچه بسته به واحد بار هما تحویل داده وبارنامه برای آن صادر گردد مشمول بیمه می شود.

آیا می توان جامه دان سایر مسافرین را درمیان جامه دان خویش قبول و تحویل كانتر پذیرش نمود؟

از آنجایی كه این امر سبب به خطر انداختن ایمنی پرواز خواهد شد و نیز به منظور پیشگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی، اكیداً  توصیه می گردد از پذیرش جامه دان سایر مسافرین تحت هر عنوان خودداری شود چرا كه هرگونه مسئولیت آن با پذیرنده جامه دان می باشد.

چه اقلامی نباید داخل جامه دان تحویلی به كانتر قرار داده شود؟

اقلامی چون مواد فاسد شدنی، اقلام شكستنی، وجوه نقد، جواهرات، مدارك ، مایعات و مواد آتش زا و ...

محدودیت حمل جامه دان به درون کابین هواپیما به چه میزان می باشد؟

مسافرین محترم مجاز به حمل ساک دستی متناسب با ابعاد محفظه بالای سر مسافر و یا زیر صندلی می باشد. این ابعاد می بایستی از 25*45*56 سانتی متر تجاوز ننماید. (مجموع ابعاد نباید از 115 سانتی متر تجاوز نماید) همچنین وزن جامه دان نیز حداکثر 5 کیلوگرم برای مسافران کلاس عادی و 7 کیلوگرم برای مسافران هما کلاس می باشد. در پایان توجه شما را به چند نکته مهم در خصوص بار تحویلی به هواپیما جلب می نماییم: - به منظور رعايت ايمني از قرار دادن انواع مايعات از قبيل روغن، سركه و... كه باعث آسيب ديدگی محتويات جامه دان خود و ساير مسافران می گردد، خودداری نمایید. - كليه خطوط هواپيمايی از جمله هما هيچگونه مسئوليتی در قبال مفقودی اقلام با ارزش (جواهرات، وجه نقد، مدارک شناسايی و ...) در جامه دان های پذيرش شده نخواهند داشت. لذا توصيه می گردد اينگونه اقلام را درون كيف دستي همراه خود به داخل كابين برده و يا با مراجعه به واحد پذيرش بار جهت راهنمایی در خصوص مراحل بيمه نمودن اقلام خود اقدام نمايد.

طراحی سایت