X
  • ایجاد هماهنگی در فعالیت های واحدهای تابعه با برنامه ها و هدف ها و سیاستهای مصوب در خصوص فعالیت های مرتبط با شرکت.
  • برنامه ریزی در جهت ایجاد تسهیلات و تمهیدات لازم برای اجرای وظایف محوله.
  • نظارت بر اجرای دقیق سیاست ها و برنامه های مصوب توسط واحدهای تابعه.
  • ایجاد هماهنگی های لازم با مسئولین مافوق و همتراز در مورد برنامه ها و فعالیت های مرتبط.
  • نظارت و بازرسی و پیگیری مستمر برنامه ها و وظایف و فعالیت های واحدهای تابعه و کنترل و ارزیابی عملکرد و هدایت واحدهای ذیربط.
  • تهیه پیشنهادهای لازم در زمینه سیاست ها و خط مشی های کلی در زمینه خدمات فرودگاهی مطلوب و ارائه به مسئولین ذیربط.
  • شرکت در مجامع و جلسات تصمیم گیری و مشورتی درون شرکتی و برون شرکتی.
  • ارائه گزارش نقایص و کیفیت عملیات مسافری به مبادی ذیربط و توصیه های لازم.
  • انجام بازرسی از تجهیزات و ماشین آلات فرودگاهی و ایمنی زمینی و بررسی مشکلات ترافیکی ایمنی زمینی فرودگاه و ارائه راه حل مناسب برای برطرف نمودن مشکل.
  • مطالعه و تحقیق در خصوص کسب آخرین روش های برنامه ریزی در زمینه استاندارد سازی خدمات فرودگاهی در سایر کشور.
  • برنامه ریزی و نظارت بر تهیه و تدوین مقررات همگون سازی خدمات داخلی و بخش خدمات فرودگاهی
  • بررسی و پیشنهاد لازم جهت ارتقاء کیفی و کمی خدمات فرودگاهی و انعکاس آن به واحدهای ذیربط.
  • همکاری در خصوص اماکن و اراضی قابل واگذاری به شرکت ها، بهره برداران و سایر ارگان های مستقر در فرودگاه.
  • برنامه ریزی جهت تأمین تجهیزات و لوازم و قطعات یدکی و وسایل مورد نیاز آتش نشانی و ایمنی زمینی فرودگاه.
  • هماهنگی لازم در زمینه طرح های مشترک ایمنی زمینی و آتش نشانی با همکاری نهاد ها و ارگانها بر حسب مورد و شرکت در عملیات تجسس و نجات و امدادرسانی و استفاده از امکانات بخش های دولتی و یا غیر دولتی.
  • برنامه ریزی و هماهنگی جهت تأمین نیروهای انسانی مورد نیاز در قسمت های مختلف و پیش بینی برنامه های آموزش قبل و حین خدمت کارکنان با هماهنگی واحدهای ذیربط.
  • نظارت بر نحوه ارائه خدمات مربوطه در محدوده فرودگاه و ترمینال ها و اماکن بر اساس دستورالعمل های مربوطه.
     
 

فاروق علیخانی

 

الف) در قبال ارباب رجوع (مسافر، مستقبل، مشایعت کننده)

  • پاسخگویی صحیح به مسافر که در نتیجه آن مسافر براحتی و بدون سردرگمی فرآیند پرواز را شروع کرده و در زمان مقرر به انجام برساند .

    پرسنل اطلاعات پرواز موظف است در صورت مواجهه با ارباب رجوع کم توان و ناتوان (سالمند، کودک، نابینا، ناشنوا، معلول) به هر طریق ممکن به وی کمک کند (مطابق انکس 9)

  • داشتن سعه صدر و برخورد مناسب به خصوص در مواقع بحران.

کارمند اطلاعات پرواز موظف است به هنگام تاخیر پروازها، وقوع اتفاقات ناگوار و موارد بحرانی با صبر و متانت اوضاع را کنترل کرده و سعی در برقراری آرامش نماید.

در صورت واجهه با افراد اخلالگر و بی نزاکت کارمند موظف است موضوع را از طریق مبادی قانونی مانند پلیس فرودگاه و یا مدیریت ترمینال پیگیری کند.

هنگام تاخیر در پروازهای خروجی کارمند موظف است تاخیر را به اطلاع مسافر رسانده ، موقعیت موجود را برای وی شرح داده و امکان برقراری ارتباط بین مسافر و نماینده پرواز را فراهم آورد.

  • انجام پیج های پروازی شامل: فراخوان عمومی جهت تحویل بار ، مراجعه به سالن ترانزیت و سوار شدن به هواپیما ، اعلام عمومی تاخیر و تغییر پروازها (پیج های غیر پروازی آنچه که مربوط به امور امور مسافرین است نیز انجام میگیرد)
  • نوشتن برنامه پروازی در قالب فرم کانتر و گیت و ثبت به موقع ورود و خروج پروازها در فرم مربوط
  • پاسخ به تماسهای تلفنی
    ب) در ارتباط با دیگر واحدهای فرودگاهی
  • کارمند اطلاعات پرواز موظف است با رعایت احترام متقابل و حفظ شئونات اسلامی و اخلاقی با قسمتهای مختلف از جلمه واحد TOC ، شرکتهای هواپیمایی ، شرکتهای هندلینگ، مدیریت ترمینال ، پلیس گذرنامه همکاری لازم را جهت امور مسافرین و پروازها داشته باشد.
    ج) ارتباط بین فردی در واحد اطلاعات پرواز
  • کارمند اطلاعات پرواز موظف است ضمن رعایت احترام متقابل با همکار خود مناسب ترین عملکرد را داشته باشد.
  • مدیریت زمان در انجام مسئولیتهای محوله ، حضور به موقع در محل کانتر، رعایت زمان مناسب رفت و آمد با اتاق استراحت و عدم ایجاد مزاحمت برای سایر همکاران.
  • پذیرش و انجام امور محوله توسط مسئول گروه و معاون ایشان.
  • نهایت همکاری با افراد گروه طبق ضوابط برای پیشبرد اهداف مجموعه در یک شیفت کامل کاری.
  • رعایت موکد سلسله مراتب اداری در رفع مشکلات پروازی و امور محوله.
  • اعلام کد برای مشترکین ( هم داخل و هم خارج از فرودگاه)
  • ارتباط مشترکین به واحدهای درخواستی
  • همکاران اجازه اطلاع رسانی شخصی در هیچ موردی را نداشته و فقط باید مشترکین را به واحدهای مربوطه ارتباط دهند و در صورت عدم پاسخگویی ارگان خواسته شده، مسئولیت با همکاران مرکز تلفن نمی باشد و مشترکین باید با دفتر مرکزی تماس گرفته و یا اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق سایت دریافت نمایند.
  • همکاران اجازه دادن خط آزاد به هیچ ارگانی را ندارند مگر با کسب مجوز از مدیریت محترم
  • اولویت پاسخگویی در تماس های هم زمان، ابتدا تماس های داخل فرودگاه و سپس تماس های خارج از فرودگاه و در نهایت تماس های برگشتی می باشد.
  • همکاران موظفند برای همکاران مدیریت ، قسمت مورد درخواست را ارتباط دهند و برای سایر همکاران باید داخلی مورد نظر اعلام شود.
  • همکاران وظیفه سوال کردن در مورد نوع کار مشترکین را نداشته و فقط می بایست آنها را به قسمت درخواست شده ارتباط دهند. مگر در مواردی که خود مشترک تشخیص ندهد کارش به کدام واحد مرتبط می باشد و خود شخص مایل به کمک گرفتن از همکاران در این زمینه باشد.
  • در مواقعی که مشترکین درخواست ارتباط با مدیریت ها و واحدهای عملیاتی را دارند، باید نوع کار آنها مورد پرسش قرار گیرد که در صورت مرتبط بودن، مشترک را به آن واحد ارتباط دهند.
  • همکاران موظف به رعایت نظم و انضباط در انجام فعالیتها و حضور به موقع در محل کار می باشند.
     

واحد اداری

  • دریافت و ارسال نامه نگاری اداره
  • بایگانی مدارک و مجوزهای صادر شده
  • پیگیری مسایل اداری و آموزشی پرسنل اداره

واحد برنامه ریزی

  • تخصیص اسلات به پروازهای شرکتهای هواپیمایی
  • بررسی مدارک صدور مجوز پرواز
  • بررسی منابع فرودگاهی جهت صدور مجوز پرواز و یا عدم صدور مجوز
  • برنامه ریزی پروازهای فصلی، موردی و موسمی (حج، اربعین و نوروز)

واحد عملیات

  • به روز کردن برنامه دریافتی از (واحد برنامه ریزی) براساس رجیستر و نوع هواپیماهای اعلام شده از شرکت-های هواپیمایی
  • برنامه ریزی عملیاتی منابع اختصاص داده شده پروازها، با توجه به شرایط مسافر و عملیاتی و غیرعملیاتی بودن منابع فرودگاه
  • ارتباط عملیاتی با شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی، برای اطلاع رسانی دقیق در نمایشگرهای پروازی فرودگاه و اعلان عمومی
  • بررسی دقیق، عملیاتی و غیرعملیاتی بودن تمامی منابع فرودگاه که با پرواز مرتبط میباشد.

واحد رمپ

  • اتصال و جداسازی پل تلسکوپی به هواپیما
  • ثبت اطلاعات و زمانهای مورد نیاز جهت ارائه به واحد آمار

واحد آمار

  • ثبت کامل زمان، تعداد مسافر، مقدار بار پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه
  • ارائه گزارشات پروازی به واحد درآمد فرودگاه جهت صدور صورتحساب شرکتهای هواپیمایی
  • ارائه گزارشات تحلیلی آماری، مقایسه ای به مدیران جهت آگاهی از وضع موجود و پیش بینی های لازم
  • نظارت بر شرکت های ارائه دهنده خدمات جابجایی بار زمینی
  •  بررسی مجوزهای قانونی شرکت های درخواست دهنده ارائه خدمات حمل و نقل بار هوایی و نظارت بر حسن اجرا توسط آنها
  • نظارت بر قراردادهای منعقده در حوزه حمل و نقل بار هوایی
  • همکاری و تعامل با ارگان ها و سازمان های مستقر در حوزه حمل و نقل و ترخیص بار نظیر گمرک ، انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ، شرکت های هواپیمایی و .....
     
طراحی سایت