طراحی سایت

سوالات متداول

چه زمان قبل از پرواز هواپیما باید در فرودگاه حاضر باشم؟

در پروازهای داخلی باید حداقل ١ ساعت قبل از پرواز هواپیما و در پروازهای خارجی ٣ ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حاضر باشید و با مراجعه به متصدی کانتر مربوطه و با ارائه بلیط و کارت شناسایی، کارت پرواز خود را دریافت نمایید. قابل ذکر است ٤٠ دقیقه قبل از زمان پرواز، کانتر مربوطه بسته خواهد شد.

آیا باید در پروازهای داخلی هم کارت شناسایی ارایه کرد؟

بله؛ ارایه‌ی کارت شناسایی معتبر (شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه‌ی رانندگی یا گذرنامه) قبل از سوار شدن به هواپیما در زمان دریافت کارت پرواز و ورود به سالن ترانزیت در پروازهای داخلی ضروری است.

در فرودگاه های تهران برای سوار شدن به هواپیما به کدام ترمینال باید مراجعه کنم؟

ترمینال ١: کیش ایر، زاگرس ترمینال ٢: ایران ایر، ایران ایرتور، آتا، قشم ایر، معراج، نفت ترمینال ٤: ماهان، کاسپین، آسمان، اترک، تابان، سپاهان کلیه پروازهای خارجی با مبدا تهران از فرودگاه بین المللی امام خمینی انجام می شود.

اگر پس از حضور در فرودگاه در خصوص ساعت و شماره پرواز و یا سایر مسائل مربوط به پرواز دچار ابهام شدم به کجا مراجعه کنم؟

با توجه به امکان استفاده از نمایشگرهای متعدد اطلاعات پرواز در ترمینال مسافری فرودگاه شما می توانید به سادگی از اطلاعات مربوط به پروازتان مطلع شوید، اما چنانچه پس از مشاهده اطلاعات پروازها نیاز به راهنمایی داشتید می توانید با مراجعه به باجه های اطلاعات پرواز و یا راهنمای مسافر موجود در سالن ورودی، خروجی و ترانزیت از پرسنل مستقر درخواست راهنمایی نمایید.

اگر در خصوص امورات مربوط به پارکینگ ها نیاز به راهنمایی داشتم به کجا مراجعه کنم؟

چنانچه قبل یا بعد از پارک خودرو در پارکینگ فرودگاه نیاز به راهنمایی داشتید و یا نیاز به ارائه توضیحاتی در خصوص شرایط و محل پارک خودرو داشتید می توانید با مراجعه به دفتر پارکینگ واقع در طبقه زیرین ترمینال مسافری مسائل مربوطه را با پرسنل و مدیریت پارکینگ در میان گذارید.

اگر در خصوص شرایط و اطلاعات بلیط خریداری شده دچار مشکل یا ابهام شدم به کجا مراجعه کنم؟

چنانچه پس از حضور در فرودگاه متوجه مغایرت یا ابهام در خصوص اطلاعات بلیط خریداری شده شدید می توانید ضمن برقراری تماس با آژانس هواپیمایی ارائه دهنده به دفتر شرکت هواپیمایی مربوطه مستقر در سالن ورودی، راهروی شرکت های هواپیمایی مراجعه نمایید.

اگر در خصوص استفاده از خدمات رفاهی و فرودگاهی نیاز به راهنمایی داشتم به کجا مراجعه کنم؟

چنانچه پس از حضور در فرودگاه در خصوص امکانات و خدمات مورد ارائه و شرایط و نحوه ستفاده از آنها نیاز به راهنمایی داشتید و یا در حین استفاده از این خدمات دچار مشکل شدید، می توانید با مراجعه به دفتر مدیریت ترمینال واقع در ضلع شرقی سالن خروجی مسائل مربوطه را با پرسنل مستقر در میان گذاشته و درخواست راهنمایی نمایید.

اگر نیاز به گزارش موضوعی جهت پیگیری و برخورد با آن را داشتم به کجا مراجعه کنم؟

چنانچه در حین حضور در فرودگاه نیاز به حمایت قانونی داشتید و یا با اشخاص و شرایط غیر معمول مواجه شدید و یا قصد ارائه گزارش در خصوص وقوع جرم یا سوء استفاده احتمالی را داشتید، می توانید با مراجعه به دفتر حراست فرودگاه واقع در ضلع شرقی سالن خروجی و یا دفتر افسرنگهبانی پلیس فرودگاه واقع در سالن ورودی، موضوع مربوطه را با پرسنل مستقر در میان گذارید.

شرایط پروازهای بین المللی و خارجی چیست؟

در پروازهای بین المللی گذرنامه (پاسپورت) مسافرین باید حداقل دارای ٦ ماه اعتبار باشد و در غیر اینصورت مسئولیت ناشی از عدم توجه به آن بر عهده مسافر خواهد بود. همچنین در پروازهای بین المللی که مسافر اقامت یا ویزای کمتر از ٦ ماه در کشور مقصد را دارد باید نسبت به خرید بلیط برگشت نیز اقدام نماید و در صورت عدم رعایت این موضوع کلیه مسئولیت آن از جمله ممانعت در سوار شدن بر عهده مسافر خواهد بود. همچنین مسئولیت دریافت ویزا با توجه به قوانین کشور مقصد بر عهده خریدار بلیط می باشد و "زندگی" در این خصوص تعهدی ندارد.

قیمت بلیط هواپیما برای کودک و نوزاد چگونه است؟

بلیط های چارتری دارای دو نرخ است. قیمت بلیط برای نوزاد (زیر ٢ سال) که احتیاج به صندلی ندارد متفاوت است و بالاتر از ٢ سال بزرگسال محسوب می شود. بلیط های سیستمی دارای ٣ نرخ است. قیمت بلیط برای نوزاد (زیر ٢ سال)، کودک (٢ تا ١٢ سال) و بزرگسال (بالای ١٢ سال) متفاوت است. قابل ذکر است که برای نوزاد صندلی جداگانه اختصاص نمی یابد. هنگام خرید بلیط می توانید نوع چارتر یا سیستمی بودن آن را مشاهده نمایید و بلیط مورد نظر را انتخاب و خریداری نمایید.

جانمایی های مهم و پرمتقاضی ترمینال:

 
طراحی سایت